Illuminae | RECENZE

Název: Illuminae
Autoři: Amie Kaufman, Jay Kristoff
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 599
Anotace: Je rok 2575 a dvě soupeřící megakorporace bojují o moc a s ní i o vzdálenou planetu, sotva víc než ledem pokrytý kus skály na konci vesmíru. Jen škoda, že nikdo nevaroval lidi, kteří na ní žijí. Kady a Ezra, kteří spolu skoro nemluví, najednou zjistí, že se musejí v husté palbě nějak dostat k evakuačním lodím, a i když to dokážou, nepřátelská flotila je bude pronásledovat. 

K Illuminae jsem se dostala díky její chvále mích oblíbených blogerů a booktuberů. A jsem ráda, že jsem si loni ke svátku přála zrovna ji, protože taková kniha se nevidí hned tak všude.


 Celá tahle kniha je opravdu unikátní. A asi začnu obálkou, která je z plastu, z PLASTU! No řekněte, kdy naposled jste nějakou takovou viděli? A když tu supr čupr obálku sundáte, naskytne se vám pohled na vazbu knihy, která vypadá jako vojenský spis (což vlastně taky je). 
  Asi nejunikátnější je to, jakým stylem je kniha vyprávěna. Nenajdete v ní totiž obyčejné listy s obyčejnými pohledy, nýbrž s vojenskými spisy, záznamy z telefonátů, kamer, dokumenty, e-maily atd.... . To se opravdu hned jen tak nevidí. A to celé co jsem teď vyjmenovala mě na tom hrozně, ale hrozně zaujalo. 
  Na prostředí, ve kterém se většina knihy odehrává taky nenarazíme u každé druhé knihy. A to tedy ve vesmíru, přesněji ve vesmírných lodích. A na tom toto celé sci-fi zakládá. A ještě o jednom viru, komentářích těch, co jsou na vysokém postu a můžou si dělat co uznaj za vhodný, ITáckých částí a zombících.
  Vy, co tohle čtete ale knihu  jste nečetli, autoři mi dokázali nahnat husinu, i když to bylo zabrané z kamerového záznamu a pak jsem nemohla několik hodin usnout
  Další super věc na tom je, že jsou tam zcenzurovaný sprostý slova (a někdy jich je na jedný stránce min.10), takže vy si tam můžete dosadit co jen budete chtít :D.
  Je to geniálně napsaná kniha a já už se nemůžu dočkat, až si přečtu její dvě pokračování i když ještě v češtině nevyšly.    

Knize dávám 5🌟/5🌟.



F.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Dvůr mlhy a hněvu | RECENZE

Píseň zimy | RECENZE

Madison Winslentová: svět v planetě | RECENZE