Blogerská výzva

Už nějakou tu chvilku vídám na facebooku odkazy na články s touhle "výzvou", kdy se o tom co to napsal dozvíte něco víc. Tak mě napadlo, že to taky zkusím :).



Jak jsem začala psát blog
Zhruba před dvěma/třemi lety jsem byla hodně ujetá na Winx club. Pokud někdo nezná, tak je to kreslený seriál o vílách a čarodějkách. No a když jsem někdy hledala nějaké informace, tak byly většinou v angličtině a já si je musela překládat. A t mě vůbec nebavilo. Tak jsem se rozhodla, že si založím blog, kde budu dávat všechny informace co vím o tomhle seriálu, aby se ti, co jsou tak zvídaví jako já nemuseli tolik trápit s překládáním. Jenže pak mě ta posedlost Winx pomalu opustila a já je vyměnila za knihy. No a v srpnu tohoto roku jsem si řekla, že bych se mohla s lidmi, co mají taky rádi knihy podělit o mé pocity ze čtení. No, a tak vznikl tenhle blog. :)


Proč píšu
Tak první důvod je ten, že mě to baví. Psaní ve mě vyvolává pocit, že se můžu někomu svěřit, což mimo blog můžu jen svému deníku. Taky je to uklidňující


Kdo je můj oblíbený autor/ka?
Tohle je velice těžká otázka, protože těch autorů, co napsali skvělé knihy je spousta. Alespoň vám tady tedy napíšu 5 autorů, kteří si díky svím dílům dostali do mého srdce nejhlouběji: Sarah J. Maas - její knihy prostě zbožňuji. O mojí posedlosti jejími knihami jsem napsala samostatný článek. Další je Anita Grace Howard - i když jsem od ní četla zatím jen čtyři knihy (série Šepotání), tak rozhodně patří mezi mé nejoblíbenější autory. Na mém blogu můžete taky najít článek, kde shrnuji, proč je miluju. Dalším autorem je Geroge R.R. Martin - k jeho knihám jsem se dostala díky tomu, že jsem začala sledovat seriál napsaný podle jeho knižní série Píseň ledu a ohně (Hra o trůny). Zatím jsem četla jen první díl (kvůli knihovně), ale do konce roku to hodlám napravit. Další autor je Rick Riordan, který je známý díky sérii Percy Jackson. Myslím si, že tahle série je moje vůbec první YA co jsem četla. Já miluju historii a díky tomu, že je tahle kniha něco jako retteling na staré Řecko a Řím jsem si ji hodně zamilovala. A konečně poslední :D Stephanie Garberová - ta si mě získala svým dílem Caraval, který je prostě úžasný.


Jaká je moje oblíbená kniha?
Tak tohle je opravdu nejtěžší otázka, kterou může někdo položit knihomolovi vůbec. Jak víte z předešlého odstavce, mám 5 nejoblíbenějších autorů a ti dohromady nenapsali jen jedno dílo. Kdyby to bylo třeba od každého autora napsat jednu oblíbenou, tak je to lehčí (Maas - Dvůr mlhy a hněvu, Howard - Šepotání, Martin - zatím Hra o trůny, Riordan - P.J. Poslední z bohů, Garberová - Caraval).


O čem píšu?
Tak zatím to jsou jen knižní recenze, wrap up a knižní přírůstky. Brzy ale budete moct na mém blogu najít i recenze na filmy a seriály :).


Jak dlouho mi trvá napsat jeden článek?
Tak to je jak kdy, někdy si sednu k počítači/mobilu a jsem hotová třeba do deseti minut. Jindy mi to trvá třeba půl hodiny než se vyžvejknu a napíšu něco tak, aby to dokonale popisovalo mé pocity a dávalo to rozum. Taky záleží, kdy a kde to píšu, třeba nejdýl mi trvá, když to píšu v době, kdy musím být v obyváku abych hlídala svého mladšího bratra, který je hodně otravný. Naopak nejlíp mi to de v noci kdy je všude klid a já jen slyším klávesy a písničky.


Už jsem někdy měla spisovatelský blok?
Ano a není to zas tak dávno. Myslím, že trvá ještě teď, když píšu tenhle článek. V jednu chvilku to je tak, že mám rozepsaných aspoň 10 článků, pak ve mě něco sekne a už je všechny odkládám na pozdějc. Je to děs, protože já psát chci, ale něco ve mě mi v tom hrozně brání.


Jaká je moje oblíbená citace?
"Existuje pouze jeden bůh. A jeho jméno je smrt. A je tu pouze jedna věc, co můžeme říct bohu smrti: "NE DNES"." - Syrio Forel, Hra o trůny


Ví moje rodina/přátelé že píšu?¨
Jen pár lidí. Mamka, která mě v tom podporovala od samého začátku, babička a 5 kamarádek. Většina z nich jsou mé věrné čtenářky :).


Označuji se ráda za blogerku?
Na tuhle otázkou (jestli jsem blogerka) se ptám sama sebe už od samého začátku. Ale většinou jsem došla k závěru, že je jedno, za koho se já označuju. Podle mě záleží na tom, jestli mě tak berou moji čtenáři.

Zkoušela jsem někdy psát knihu?
Ano, mám už něco rozepsaného zhruba od září. A mám pár dalších nápadů, které bych chtěla zvěcnit na papír.


Jaká je největší výzva, se kterou se jako blogerka setkávám?
Asi s tím, aby se mé články líbily čtenářům. A hlavně aby nebyly nudné, protože pak bych o ty čtenáře přicházela, a to nechci.


Jaké jsou ideální podmínky pro psaní?
Tak každý to má jinak. Pro mě to je asi od té desáté hodiny večer, kdy už všichni ostatní spí. V psaní mi pomáhá, když si uvařím moje oblíbené vanilkové capucino a pustím si písničky od Linkin Park. Pak píšu (ať už to jsou články nebo kniha) dokať nejsem až moc unavená.


Co mi blogování dalo/vzalo?
Blogování mi dalo asi to, že mám větší odvahu promluvit, protože jsem většinou taková zamlklá. A vzalo? Asi čas, který bych mohla mít na čtení, ale to přežiju :D.


Moje oblíbené blogy
Já svůj čas moc netrávím tím, že sjíždím blogy. Ale když už, tak jen tyhle:
1. Jerry Writer - Je to úžasný blog, díky kterému jsem se odhodlala ke psaní své knihy :)
2. Čaro kníh - Opravdu krásný blog, kde najdete (nejen) opravdu krásné fotky :)
3. Azerets - Na tomto blogu (i instagramu) jsem našla hodně inspirace na čtení. A určitě stojí za zmínku, že ho píše opravdu fajn holčina a že má pěkné fotky:)
A pak tu jsou blogy, ke kterým jsem se ještě nedostala, ale plánuju je přečíst od prvního do posledního článku :D

No, doufám, že se vám tento článek líbil. Kdyby jste se mě chtěli na něco zeptat, tak neváhejte napsat :). Pokud těch otázek bude dost, mohla bych udělat článek kde bych na ně odpovídala. Taky mi určitě napište, jaké články by jste u mě chtěli vidět, ale ještě jsem žádný takový nenapsala :).

Vaše F.

Komentáře

  1. Náhodně jsem narazil na tenhle článek a jsem neskutečně poctěn zmínkou, že díky mému blogu někdo začal psát. Držím palce a přeji mnoho úspěchů na spisovatelské scéně. Zdraví Jerry! :-)
    www.jerrywriter.cz

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Dvůr mlhy a hněvu | RECENZE

Píseň zimy | RECENZE

Knihy přečtené za Listopad 2017