Cizinka | RECENZE

Název: Cizinka
Autorka: Diana Gabaldon
Nakladatelství: Omega
Počet stran: 707
Anotace: Příběh začíná roku 1945 ve Skotsku, kde bývalá sestřička Claire Randall tráví dovolenou, nebo spíše druhé líbánky. Náhodou se dotkne zvláštního kamene a ten ji přenese d osmnáctého století. Není to ale klidné období, v zemi zuří občanská válka, lidské mysli jsou plné pověr i nenávisti. Jak si v takové situaci poradí žena navyklá na racionalitu dvacátého století? 


  K téhle historické knize jsem se dostala díky stejnojmennému seriálu. Několikrát jsem se na ni dívala jak na internetu, tak v kamenných knihkupectvích. Jenže mě od ní pořád odrazovala ta její cena. Když jsem jednou měla slevu v Dobrovském tak jsem to nevydržela a koupila si ji. A vůbec toho nelituji. 

   Nejlepší na téhle knize je, že je to historický román = moje láska. Mám ráda historii, mám ráda romány, což je u mě láska nebeská :D. 
   Skotská vysočina, kde se odehrává většina děje je podle popisu autorky naprosto kouzelná (navnadila mě dokonce tak, že tam plánuji jednou jet). 
  Jelikož je Claire sestřička a odcestovala o dvě stě let do minulosti, kdy ještě nebyl takový pokrok v medicíně je chvilkami až zábavné sledovat, jak na ni obyvatelé osmnáctého století podle popisu zírají. A další plus na tom, že je z budoucnosti je, že se nebojí promluvit. Občas mě trochu štvala se svými rozhodnutími, ale jinak je to moje druhá nejoblíbenější postava. 
  Jamie Fraser je na pohled typický Skot se srdcem na pravém místě a duší bojovníka a milence. Jako postavu jsem si ho zamilovala od prvního okamžiku, kdy vstoupil do života Claire. Je velice zábavný, milý. Přesně takhle si představuji svého budoucího přítele :D. Ale zase je velký mezek (fakt velký), takže když si něco umane, bůh chraň toho, kdo mu zkříží cestu.
  Celý příběh je vlastně cesta, cesta domů, cesta za svou láskou, cesta za svobodou, pomstou atd... A nebylo by to ono, kdyby tam nebyly bojovné scény, chvilky které vás rozpláčou nebo rozesmějí anebo ty, u kterých se držíte v napětí za vlasy a málem si je i urvete, protože ta atmosféra, kterou ta daná událost vyvolává je hrozně moc napínavá.
  Jediné, nad čím jsem se několikrát pozastavila bylo to, že Claire věděla jména lidí, které nikdy nepotkala aniž by je kdokoliv řekl. 
  A pak tu je ten nejhlavnější záporák, který je SKUTEČNÝ záporák, kterého nenávidím do morku kostí a né žádný že po nějaký době otočí a stane se z něj klaďas, ne ne.

Cizince dávám 4,75🌟/5🌟

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Dvůr mlhy a hněvu | RECENZE

Píseň zimy | RECENZE

Madison Winslentová: svět v planetě | RECENZE